JellyPages.com

YOU & ME..

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday 19 March 2013

Kronologi Kelahiran Adam Irfan - Part 1

Ikut buku pink..EDD aku 23.10.2012..memandangkan aku duk menyewa ngan kwn2 di sik..aku decide nak cuti awal seminggu..bukan apa..en.hubby dh la jauh nun di jb..mak ayah plak jauh di as..sob..sob..klu tetiba skit msa duk kat sik..silap2 xsmpat nk bersalin kat as..so start 14.10.2012 aku pun start cuti..

16.10.2013 - Selasa

aku pi check up kat klinik kesihatan datuk kumbar..owh..berat dh mencecah 77.6kg..gemuk ok..then lunch plan nk mkn nasi arab kat restoran mekah area tesco mergong..ajak mamet yg-ponteng-sekolah-lepas-pmr..skali msa otw..berubah pikiran..nk mkn kenny rogers plak..so kami pun pi la mkn kenny rogers..burp..alhamdulillah kenyang..ptg tue aku sepatutnya jumpa my fren cda..agen prudential aku..tp last minute cancel..dh alang2 aku tunggu dia kat wan roti canai..aku belasah roti telur and teh ais..sedap..kenyang..heaven btoi bla ble mkn tnpa takut gemuk..hahaha..masa pregnant xde istilah takut nk mkn sbb takut gemuk..but mmg aku xtakut gemuk..tp aku takut gula aku tinggi..sbb klinik kerajaan cop aku ada gdm..huhu..mlm tue mak ajak pi mkn di restoran tepi laut..mak kata mkn sebelum aku bersalin..so mlm tue mkn tomyam, ikan 3 rasa, sotong goreng tepung..burpp utk kali ketiga hari ini..alhamdulillah..msa lpas mkn..mak ada tanya..ada rasa pape tak..aku bgtau la rasa perut rasa tegang..mak kta biasa la tue..

blik dr mkn..layan fb..pastue hwuarghh..ngantuk suda..ready la nk tdo..rasa skit pinggang plak..golek sana..pusing sni..xble tdo..terasa nk terkencing..p toilet..pastue duk rsa lg.."eh..awat yg air kenc nie xble tahan2.." msuk toilet try check..kot2 air ketuban.."rsa cm ya dh nie..air nie pelik skit.."..trus kuar nk kejutkan mak ayah..msa tue terasa air mengalir ngan lajunya..sah, pasti n confirm..air ketuban dh pecah..masa nie kul2pg 17.10.2013..mak suh pakai pad..aku sempat sms en.hubby..kata dh trun air..then pi booking tiket flight jb-penang kul7.20 pg..siap email boarding pass kt en.hubby..cdangnya tunggu kul8 bru nk pi ins..tp mak xsdap ati..call mak ndak yg dh rmai cucu..hihi..tnya pndapat..mak ndak suh trus pi ins..xyah tunggu pg..so aku pun ready..pi mndi..msa nie tgk pad..air ketuban dh light green..terdetik kat ati.."baby dh berak kat dalam.." dlm 3.40pg kami gerak ke ins..masuk labour room..nurse suh tukar baju..bermula la sesi seluk..xsesakit yg dibayangkan..nurse confirmkn baby dh berak..n serviks xlembut lg..huhu..msa tue bru 1cm..nurse psang mesin ctg..jantung baby sume ok..contraction main2..mmg xberapa sakit..so duk la aku terbaring melayan perasan..pastue msg2 ngn en.hubby..dia dh ready nk pi airport..mak ayah bgtau nk blik umah dlu..aku ok je..lgpun cm lmbt lg nk bersalin..

dalam kul7 pg..dr anuar husainy mai..kena seluk utk 2nd time..lepas cek sume dr decide nk ceaser..
sbb :
1) baby dh berak
2) jalan xbuka..

to be continue..

No comments:

Post a Comment