JellyPages.com

YOU & ME..

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday 3 May 2016

Kelahiran Umar Khalish Bin Mohd Shamsul - Part 1

Bersawang dah blog nie..lama dah tak menulis..aku rajin baca blog..nak memblog yang malas tue..hihi..hari ini terdetik nak tulis kronologi kelahiran putera aku yang kedua..UMAR KHALISH BIN MOHD SHAMSUL..dh nak masuk setahun 8 bulan hero hensem tue..mama baru terasa nak bercerita pasal kelahiran dia..tapi jangan risau..masih segar di ingatan lagi..
belanja sekeping gambar hero kecik nie masa 7 bulan..

Actually..mmg xjangka akan preggy si kecik nie awal 2014..masa Adam Irfan baru berusia 1tahun 3 bulan..tapi rezeki Allah nak bagi..kurniaan Illahi..syukur alhamdulillah..perjalanan pregnntkan Umar Khalish nie..lebih kurang mcm pregnantkan si abang Adam..awal2 pregnnt tak lalu makan..kena GDM lagi..tapi alhamdulillah dipermudahkan sampai melahirkan..ok la..nak cerita pasal kronologi kelahiran..panjang plak intro..hihi..

EDD Umar Khalish nie 16 Oktober 2014..sehari sebelum birthday Abg Adam..so aku mengharapkan dia akan lahir on October la..so ble join geng mama n abg adam..jd october baby..tapiii..

29 September 2014...lepas zohor..ada skit..dlm setitik darah merah di u/wear..dalam hati aku dah cuak..bukan apa..ada keje lagi xsiap..petang tue aku stay di ofis sampai kul6 lbh..cuba settlekan keje..mana tau nak terberanak dalam masa terdekat..so baik la bersiap sedia..malam tue xde tanda apa2..xde sakit..so relax je la..

30 September 2014..aku bangun g toilet dalam kul3 pagi..ada tanda darah..skit..ala2 period..tp memandangkan skit je..so aku ingatkan lambat lagi..lgpun xde tanda-tanda lain..cm perut sakit ke..aku pun sambung tdo..dalam 6 pagi aku terjaga..golek2 atas katil..kejut cg shamsul g sek..dia jaga upsr ulangan..sek jauh..so kna gerak awal skit..tiba2..dalam kul6.20 aku terasa sesuatu mengalir..so aku dh ble agak..air ketuban dah pecah..memandangkan dh kali kedua..so aku relax2 lagi..bgtau cg shamsul..air ketuban dh pecah..dia tanya cmna..dia nak p jga exam ke tak..aku kata gi la dlu..sbb aku rasa lmbt lagi nak bersalin..hehe..aku mandi2 n siap nak p opis..then bgtau mak aku..air ketuban dah pecah.,mak aku tnya nak p keje lagi ka...aku cakap nak p settle keje skit..nnt dari opis aku minta tlg kekawan antar pi pmc..so mak aku pun antar aku p opis..before tue antar Adam Irfan p rumah bs..bawa siap2 beg pi hospital..smpai opis..bgtau pengetua n cc yang aku dh trun tanda..aku mai sbb nak settle keje skit..sepanjang aku kat opis tue..semua pakat risau tgk aku..perut dh start sakit skit2..air ketuban dah trun byk..dlm 10.30 aku p PMC..minta tlg chaq antar..

sampai2 PMC..p bahagian Kecemasan dlu..Dr biasa check bukaan semua..baru 1cm..pastue baru diaorg suh naik labour room..

SAMBUNGAN PART 2


No comments:

Post a Comment