JellyPages.com

YOU & ME..

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Tuesday 9 March 2010

macam-macam jenis manusia..

aku lahir kat dunia nie dh 27 tahun..b4 masuk tadika..org2 sekeliling aku hanya mak ayah,sedara mara n jiran2..aku kwn pun ngan bdk2 kat area umah aku..then aku masuk tadika..aku mula ada kwn2 yg duk jauh sket dr umah..aku mula belajar berkawan..abis tadika..aku masuk sekolah rendah..bertambah lg kwn2 aku..aku mula blajar ada kwn rapat..ada geng..lpas upsr, aku masuk sek men..masa sek men, aku mula belajar mcm2 perangai manusia..biasa la, bila dh besar..dh remaja..konflik pun mkin byk..kdg2 terasa ati ngan kwn2..sume tue asam garam kehidupan..





lpas dpt result pmr, aku smbg form4 kat syed putra..ms kat sni mmg aku btul2 blaja meaning of frienship..sbb sek asrama penuh..dr pg smpai mlm kita duk ngan kwn2..mkn, tdo, blaja, dating sume ngan kwn2..but kat syed putra mmg happiest moment..kwn2 sume best..dormmate sgt best..then after spm masuk matrik..best gak sbb classmate best..roommate best..abis matrik, aku msuk usm..life aku tetap best..enjoy..





abis blaja, aku keje kat WSL pastue p2i online..ms kat p2i aku menyewa..blaja duk ngan kwn2..kat sini aku sedar, manusia nie mcm2..cara pk..cara idup..but aku still ble survive..still happy ngan my life..then aku pndah blik kedah..keje kat sik..1st year..ok lg..sume best..2nd year, my life still best cuma muncul org2 plik..



pnjg lak pengenalan aku tuk main story..hahahha..wat im trying to post today is..aku bosan ngan manusia2 pelik yg ada di sekeliling aku..yang rasa diaorg terlalu open..yang xrasa pe yg diaorg wat tue salah..aku xkata pe yg diaorg wat tue salah..sapa aku utk judge tindakan org tue btul ke salah..cuma..kita diberi akal utk menilai baik n buruk..kita hidup dlam masyarakat yg sentiasa memerhati setiap langkah kita..jd berpk la sebelum bertindak..jgn bertindak bru berpk..



aku org kg..mak ayah aku slalu pesan supaya jg kelakuan..aku cuba wat yg terbaik wlpun sbnrnya aku nakal gak..hehe..ampun mak..ampun ayah..bila org kata aku pk cm org kg..xterbuka..aku mengaku..mmg org kg..aku kuar gak mlm..tp slalu ngan family aku..sepupu aku..klu dating, kdg2 aku blik gak kul10 mlm..tp aku jrg wat..aku xkisah klu ada org suka blik lmbat2..kul12..kul1..sbb msg2 dh besar..ble pk sndiri..tp kita tgk environment gak..klu xduk kwsn bndar, xsesuai kot blik lewat2..tmbh ank dara..org tgk xmanis..lgpun duk umah bujang..dlm kwsan masyarakat yg masih prihatin..so kna la pndai2 jg kelakuan supaya org xbercakap..

bila ada org claim aku kg..aku jeles..aku pun nk tnya..sbb aku xopen bab2 keluar mlm ke nk kata aku kg??jd org yg kata tue bndar sgt ke??kesian kat org cmnie..dia xsedar dia tue yg kg..duk kwsn yg bru nk membangun..xknal sgt pun dunia luar..bila kuar mlm2 dh terasa open sgt..apa yg nk dibanggakan klu setakat kuar di kwsn2 cmnie..pastue kata aku jeles..WTF..apa yg korang ada yg patut aku jeles??keje hebat..xguna keje hebat klu dlu pnah nyesal ngan keje tue..ada kete?bru skrg nk ada kete..yg lain2 tue rasanya xde pe pun yg hebat kat korang..

No comments:

Post a Comment